kpop和訳

韓国語勉強のためのkpop和訳ブログ

【歌詞/和訳】Honestly - RIIZE(라이즈)

 

youtu.be

 

Honestly / RIIZE(라이즈)

 

------------------------------

作曲 : Celine Svanbäck, Rasmus Gregersen, Daecolm Diego Holland, Mich Hansen

作詞 : 박지현(ARTiffect)

編曲 : Rasmus Gregersen, Cuffather

------------------------------

 

아무리 애써 봤자 뛰지 않는 Heart

いくら努力したってときめかない Heart

 

아무리 애써봐도 그대로인 걸

いくら努力してみてもそのままだ

 

오히려 잘 된 것만 같아 

むしろ良かったと思う

 

I'm giving my love to myself

 

난 변할 테니까

僕は変わるから

 

최선을 다했으니 휘회 없어 난

最善を尽くしたから後悔はない 僕は

 

내 우선순위 속 넌 없어 더 이상

僕の優先順位の中の君はもういない

 

이겐 분명해 You gave me the alarm

もう明らかだ You gave me the alarm

 

내 전부였던 네게 말할게 Goodbye

僕のすべてだった君に言うよ Goodbye

 

You were my angel

 

영원하자 했던 그때의 날 잊어

永遠に一緒にいようと言ったあの時の僕を忘れて

 

Such a cruel way to end us

 

이젠 당겨버린 이별이란 Trigger

もう引いてしまった別れという Trigger

 

Honestly all I need is me

 

난 너 없이 더 자유로워 Free

僕は君なしでもっと自由だ Free

 

Honestly I know you didn't see

Now I can be what I just wanna be

I just wanna be

 

I know you tryna reach me through my friends

 

You know 두 번은 속지 않아

You know 2度は騙されない

 

This is the end oh

 

실수라는 변명 따윈 No more

ミスという言い訳なんて No more

 

And I don't know

why you gotta deny your feelings

One of these days

I know you gonna get that healing

 

더는 그만 괴롭혀

これ以上はもう苦しめないで 

 

Overthinking and thinking

 

Why you slipping and slipping skip it

 

아름답던 우리의 추억만 Keep it

美しかった僕たちの思い出だけ Keep it

 

You were my angel

 

너로 가득했던 나를 모두 지워

君でいっぱいだった僕をすべて消して

 

Such a cruel way to end us

 

돌아킬 수 없어 이별이란 Trigger

取り返しがつかない別れという Trigger

 

Honestly all I need is me

 

난 너 없이 더 자유로워 Free

僕は君なしでもっと自由だ Free

 

Honestly I know you didn't see

Now I can be what I just wanna be

I just wanna be

I wanna be

I wanna be

I wanna be what I was meant to be

 

All I need is me yeah

I'll be good for me yeah

 

깨달았어 네 덕분에 이제야

気づいた 君のおかげで今になって

 

You were the king of my city

I've been burning my town

 

너만을 비추던 내 두 눈이 

君だけを照らした僕の両目が

 

이젠 더 먼 곳을 바라보지 

今はもっと遠いところを眺めてる

 

더 이상 내 세상에 너는 없다는 걸

もう僕の世界に君はいないということを

 

Cause girl I gotta tell you honestly

Honestly all I need is me

 

난 너 없이 더 자유로워 Free

僕は君なしでもっと自由だ Free

 

Honestly I know you didn't see

Now I can be what I just wanna be

I just wanna be, feel so me

I just wanna be, feel so me